Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 4,1 (2000) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/19002

Title: El centro escolar y la calidad de la educación.
Authors: Maldonado, María Auxiliadora
Issue Date: 2000
Abstract: En el estudio realizado interesó conocer la “cotidianeidad” de nuestras escuelas intentando detectar de manera sistemática los “problemas reales” que se desarrollan y bullen en cada institución. Al referirnos a "problemas reales" hablamos de las diversas maneras con que eclosionan en cada institución las deficiencias de calidad que padece la educación venezolana. El presente trabajo constituye un primer paso en las actuaciones realizadas: selección de factores indicadores de calidad en las escuelas.
In this research we are interneting to know “daily facts” in our schools. W intent to detect in a systematic way, the “real problems” in each institution. We understand by “val problems” the different ways the deficiencies of quality in the Venezuelan Education show up in each institution. The present work is the first step in order to select indicators of the quality in the schools.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE Universidad de Granada
Series/Report no.: rev41COL3.;41
URI: http://hdl.handle.net/10481/19002
ISSN: ISSN 1138-414X
ISSN 1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 4,1 (2000)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev41COL3.pdf52.26 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada