Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 4,1 (2000) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/18994

Title: La formación del profesorado ante los retos de la multiculturalidad
Authors: Montero Mesa, Lourdes
Issue Date: 2000
Abstract: Este trabajo plantea algunos interrogantes acerca de los significados que atender la creciente presencia de la multiculturalidad tiene para la formación del profesorado. La autora defiende la idea de que aprender a enseñar en una dirección culturalmente sensible y responsable es una meta importante para todos los profesores y profesoras, independientemente del contexto social específico en el que desarrollen su docencia. La formación del profesorado ¿está ya enfrentándose a los desafíos provenientes de preparar profesores y profesoras capaces de trabajar con éxito con la diversidad de bagajes culturales aportados por los alumnos?
This paper poses a few questions about the meanings that our attention to the growing presence of multicultural matters demands for teacher education. The author defends the idea that learning to teach from a sensible and responsible cultural point of view becomes a relevant goal for all teachers regardless the specific social context where they teach. Finally she comes to terms with the question: Is Teacher Education meeting the challenge of educating teachers who are capable to work successfully with the kind of cultural diversity which is part of students’ backgrounds?
Sponsorship: Grupo de Investigaciones FORCE Universidad de Granada
Series/Report no.: rev41ART5.;41
URI: http://hdl.handle.net/10481/18994
ISSN: ISSN 1138-414X
ISSN 1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 4,1 (2000)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev41ART5.pdf89.97 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada