Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 5,2 (2001) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/18976

Title: Calidad de la enseñanza en la Universidad de Granada
Authors: Rico Romero, Luis
Defior, Sylvia
Sánchez-Pozo, Antonio
Coriat Benarroch, Moisés
Issue Date: 2001
Abstract: La calidad de la docencia universitaria es un deber social de la universidad. En este trabajo, tras reflexionar sobre el significado de la calidad en educación superior y sobre la indivisibilidad del binomio calidad-evaluación, se presenta el plan de calidad de la Universidad de Granada para el cuatrienio 2001-2004. Este plan contiene tres programas (Evaluación, Mejora e Innovación y Excelencia Docente) que se detallan en una serie de acciones. El objetivo general es promover la excelencia docente y alcanzar reconocimiento y acreditación nacional e internacional. Al final se expone el balance de los principales resultados alcanzados.
Universities have to provide a teaching of the highest quality. In this study, before the presentation of the University of Granada Plan for Education Excellence 2001-2004, we reflect on the concept of quality in higher eduction and on the non-dissociative character of the relationship between quality and evaluation. The Plan is divided into three programmes (Evaluation, Innovation and Improvement, and Education Excellence) and a set of actions. The main goal is to promote educational excellence and to achieve both national and international recognition. A resume of the main results is presented.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE Universidad de Granada
Series/Report no.: rev52ART1;52
URI: http://hdl.handle.net/10481/18976
ISSN: ISSN 1138-414X
ISSN 1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 5,2 (2001)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev52ART1.pdf114.56 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada