Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
1.-Investigación >
Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos >
Departamento de Didáctica de Ciencias Experimentales >
DDCE - Artículos >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/18967

Title: La resolución de problemas en la didáctica de las ciencias experimentales
Authors: Perales Palacios, Francisco Javier
Issue Date: May-1998
Abstract: Se pretende una caracterización didáctica de los modelos de aprendizaje, desde el papel asignado a la resolución de problemas. Esta caracterización contribuirá a mejorar la eficiencia del aprendizaje científico y la superación de los altos niveles de fracaso escolar. Otra contribución significativa es la reflexión sobre la evaluación en clase de solución de problemas.
A didactic characterisation of learning models is ¡ntended, starting from the role of problem solving. This characterisation will help to obtain a higher efficiency in science learning and to lower the high levéis of school failure. Another meaningful contribution is the reflection on problem solving assessment in the classroom.
Keywords: Enseñanza de las ciencias
Science teaching
Evaluación
Aula
Fracaso escolar
Aprendizaje significativo
Modelo didáctico
Assessment
Classroom
School failure
Learning
Meaningful
Didactic model
URI: http://hdl.handle.net/10481/18967
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: F. J. Perales (1998). La resolución de problemas en la Didáctica de las Ciencias Experimentales. Educación y Pedagogía, X (21), 119-144.
Appears in Collections:DDCE - Artículos

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ResProb.pdf694.48 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada