Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
1.-Investigación >
Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos >
Grupo: AREA. Análisis de la Realidad Educativa Andaluza (HUM672) >
AREA - Artículos >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/18709

Title: Percepciones del alumnado sobre el blended learningn en la universidad
Other Titles: Student´s Perceptions of Blended Learning at University
Authors: Hinojo Lucena, Francisco Javier
Aznar Díaz, Inmaculada
Cáceres Reche, María Pilar
Issue Date: Oct-2009
Abstract: Este trabajo describe las principales aportaciones presentadas por el alumnado, con motivo de la puesta en práctica de un proyecto de innovación docente (2005) en la Universidad de Córdoba, centrado en el desarrollo de una metodología docente semipresencial (blended learning) me diante un entorno virtual en la titulación de Psicopedagogía. También se recogen los resultados más significativos del mismo proyecto implementado posteriormente en la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de Granada. La reflexión acerca de las fortalezas y debilidades manifestadas por los destinatarios directos del proceso de convergencia europeo, como son los estudiantes, permitirá la mejora de la reestructuración de una enseñanza acorde con las necesidades formativas de todos los agentes educativos implicados directa o indirectamente en este momento de cambio (profesorado, alumnado, autoridades educativas, etc.).
This paper describes the main contributions by students from a Teaching Innovation Project (2005) at the University of Córdoba focused on a part-time attendance teaching methodology (blended learning) through a virtual space within the degree of Educational Psychology. The most relevant contributions to the project (later applied in the Faculty of Educational Sciences in the University of Granada, Spain) are also collected. The students’ thoughts on the strengths and weakness as the main receptors of teaching in the European Space are an important factor in the improvement of teaching restructuring, based on the training necessities of all the educational agents involved directly and indirectly in this moment of change (teachers, students, educational authorities, etc.).
Publisher: COMUNICAR-Revista Científica de Comunicación y Educación
Keywords: Blended learning
Contexto universitario
TIC
EEES
Enseñanza virtual
Innovacion docente
University level
ICTs
Virtual teaching
Teaching innovation
URI: http://hdl.handle.net/10481/18709
ISSN: 1988-3293
1134-3478
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Hinojo-Lucena, F.J.; Aznar-Díaz, I. & Cáceres-Reche, M.P. (2009). Percepciones del alumnado sobre el blended learning en la universidad. Comunicar 33; 165-174. [http://hdl.handle.net/10481/18709]
Appears in Collections:AREA - Artículos

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Comunicar-33-Hinojo-Aznar-Cáceres-165-174.pdf276.09 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada