Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
1.-Investigación >
Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos >
Grupo: FORCE. Formación Centrada en la Escuela (HUM386) >
HUM386 - Miscelánea >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/18604

Title: Asesoramiento y currículum intercultural: Marco teórico, modelos y líneas de investigación
Other Titles: Intercultural couseling: Theoretical framework, models and lines of research
Authors: Domingo Segovia, Jesús
Issue Date: 17-Nov-2011
Abstract: Este módulo aporta fundamentos teóricos y líneas de investigación que permitan abordar el asesoramiento en educación para hacer más intercultural y equitativo el currículum y el funcionamiento de la escuela. Se justifica el enfoque en el nuevo escenario de complejidad, diversidad y creciente multiculturalidad, con riesgos de aumento de las desigualdades y los riesgos de exclusión o alienación en educación. Propone enfoques biográfico-narrativos para comprender y actuar con una perspectiva de emancipación desde la interculturalidad y la dignidad.
This module provides theoretical and research lines that will address education advice to make intercultural and equitable curriculum and school performance. Approach is warranted in the new stage of complexity, diversity and growing interculturalism, with risks increasing inequality and the risk of exclusion or alienation in education. Proposes biographical narrative approaches to understand and act with the prospect of emancipation from multiculturalism and dignity.
Sponsorship: IAE
Keywords: Interculturalidad
Intercultural
Asesoramiento
Couseling
Apoyo
Advising
Support
Improvement
URI: http://hdl.handle.net/10481/18604
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:HUM386 - Miscelánea
DDOE - Miscelánea

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Asesoram y curriculum - JDomingoSegovia.pdf375.32 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada