Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 11,2 (2007) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/17519

Title: La diferencia como valor: Hacia una ciudadanía intercultural. Conceptualización de la diversidad cultural e intervención educativa
Other Titles: The difference like value: Towards an intercultural citizenship. Conceptualization of the cultural diversity and educational intervention
Authors: Vargas Peña, José Mª
Issue Date: 13-Sep-2011
Abstract: La diversidad cultural constituye una realidad innegable que se define, proyecta y aborda diferencialmente dependiendo de la visión que se adopte. La escuela es un ámbito en el que la diversidad cultural está presente de diversas formas y su tratamiento educativo varía en función de la concepción y vivencia que se tiene de la misma. En este artículo se analizan estas visiones y se reflexiona acerca de las competencias ciudadanas que exigen las sociedades actuales, las cuales conforman lo que viene a denominarse como ciudadanía intercultural.
The cultural diversity is a reality depend of the vision that it has. The school is a place where the cultural diversity is present of different form and its education response changes depending of its conception and experience that itself has. This article studies these visiones and deals about civic competences of present society. These civic competences are name intercultural civic.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela) Universidad de Granada
Series/Report no.: rev112COL3.;112
Keywords: Diversidad cultural
Multicultural
Intercultural
Ciudadanía intercultural
Cultural diversity
Multicultural
Intercultural
Intercultural civil
URI: http://hdl.handle.net/10481/17519
ISSN: ISSN 1138-414X (edición papel)
ISSN 1989-639X (edición electrónica)
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 11,2 (2007)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev112COL3.pdf86.94 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada