Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 11,2 (2007) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/17516

Title: El maestro de educación física español en el espacio europeo de educación superior: Reconceptualización del perfil competencial según el nuevo marco europeo educativo
Other Titles: The spanish teacher of physical education in the european space of top education: Reconceptualization of the profile competential according to the new european educational frame
Authors: Rodríguez Fernández, Carmen
Rodríguez Sánchez, Augusto Rembrandt
Issue Date: 13-Sep-2011
Abstract: Los últimos tiempos han sido turbulentos en el terreno educativo. La dinámica evolutiva de la sociedad, el incipiente pragmatismo universitario y el deseo de mejorar la calidad de los procesos formativos han originado la convergencia de numerosos profesionales del terreno de la educación para determinar la mejor forma de adaptar la formación, tanto de base como superior, a los tiempos en los que vivimos. Es de este modo como ha surgido el denominado Espacio Europeo de Educación Superior, que con toda probabilidad no será más que el comienzo de un proceso globalizador y unificador en pos de la formación de los futuros docentes que tendrán entre sus manos la tediosa e importante tarea de formar a los futuros profesionales del engranaje sistémico social. El objetivo del presente articulo es el de poner de manifiesto el perfil que tendrá el maestro de Educación Física en este Espacio Europeo de Educación Superior a través de un estudio de los factores que van a determinar la formación del mismo, refiriéndonos por tanto al profesional de la educación que debe tener y desarrollar una serie de características acordes con la Reforma del Sistema Educativo y con el espíritu de la L.O.E.
Lately times have been turbulent in the educational environment. The evolutionary dynamics of the society, the university incipient pragmatism and the desire to improve the quality of the formative processes have originated the convergence of numerous professionals of the environment of the education to determine the best form of adapting the professional formation, so much of base as superior, at the times in those that we live. It is this way like the one denominated European Higher Education Space that won't be with all probability has arisen more than the beginning of a process globalization and unifier after the formation of the future teachers that will have among their hands the tedious and important task of forming to the professional futures of the systemic social engagement. The objective of the present article is to show the profile that will have the teacher of Physical Education in this European Higher Education Space through a study of the factors that will determine the formation of the same one, referring to the education professional that should have therefore and to develop a series of in agreement characteristics with the Reformation of the Educational System and with the spirit of L.O.E.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela) Universidad de Granada
Series/Report no.: rev112ART11.;112
Keywords: Maestro
Educación física
Perfil
Espacio Europeo de Educación Superior (EEES)
Teacher
Physical education
Profile
European Space of High Education (ESHE)
URI: http://hdl.handle.net/10481/17516
ISSN: ISSN 1138-414X (edición papel)
ISSN 1989-639X (edición electrónica)
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 11,2 (2007)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev112ART11.pdf112.33 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada