Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 11,2 (2007) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/17511

Title: La influencia de los profesores sobre el ocio físico deportivo de los jóvenes: Percepción de los agentes educativos más cercanos a ellos
Other Titles: The influence of the teachers on the physical sports leisure of the young men: Perception of the educational agents nearest to they
Authors: Ramos Echazarreta, Rafael
Valdemoros San Emeterio, María Ángeles
Sanz-Arazuri, Eva
Ponce de León Elizondo, Ana
Issue Date: 13-Sep-2011
Abstract: El estudio que aquí se presenta muestra la influencia que ejercen los profesores en la práctica de actividades físico-deportivas como experiencia de ocio de los jóvenes 2 estudiantes no universitarios. Para tal fin se ha utilizado una metodología cualitativa, basada en el análisis de contenido de unos grupos de discusión y otra cuantitativa para la que se ha empleado un cuestionario. Los resultados confirman que tanto los docentes, como los padres y los propios jóvenes, otorgan a los profesores un gran poder de influencia sobre la actividad físico-deportiva de los jóvenes. Por otra parte, más de la mitad de los adolescentes de Secundaria, considera que los profesores de Educación Física contribuyen a su interés por las actividades físicas y el deporte de tiempo libre.
This study shows up the influence that teachers exercise in physical-sport activities as youths’ experience studying non university students leisure. A qualitative and quantitative methodology has been used, it’s based on the analysis of content of four discussion groups and on a questionnaire. The results confirm that so much the teachers, as the parents and the own youngers, grant the professors a great influence power on physical-sport activities of the youths. On the other hand, more than half of the adolescents of Secondary, considers that teachers of Physical Education contribute to their interest for the leisure physical activities and sport.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela) Universidad de Granada
Series/Report no.: rev112ART6.;112
Keywords: Actividad físico-deportiva
Educación secundaria
Influencia docente
Physical activity
Secondary
Educational influence
URI: http://hdl.handle.net/10481/17511
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 11,2 (2007)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev112ART6.pdf109.75 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada