Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 11,3 (2007) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/17455

Title: La flor y el fruto de la salud, la virtud y la felicidad: Lo interno transformado en externo en la enseñanza de la música en las escuelas públicas de los Estados Unidos desde décadas tempranas hasta el presente
Other Titles: The flower and fruit of health, virtue, and happiness: Inwardness turned outward in american public school music instruction from the early decades to the present
Authors: Gustafson, Ruth
Issue Date: 9-Sep-2011
Abstract: En este artículo, analizo varios sistemas clave de razonamiento que se encuentran representados en distintas clases de documentos musicales. Comenzando por estos textos y atravesando por prácticas culturales que conciernen al currículo, el análisis considera ideas y códigos de conducta como sistemas de conocimiento que fabrican lo que es el alumno y cual debe ser la esencia de la clase. Mi interés en estas fabricaciones sigue un cuerpo de estudios académicos en la historia de la educación en la conexión entre el entorno discursivo del niño, la educación y la constitución de la vida política y social. El propósito de mi análisis es ofrecer el currículo musical como un ejemplo de cómo se representan las líneas de inclusión y de exclusión.
In this article, I analyze several of the key systems of reasoning that are embodied in several eras of music documents. Starting from these texts and reading across cultural practices that touched the curriculum, the analysis considers ideals and codes of behavior as systems of knowledge that fabricate who the learner is and what the substance of the lessons should be. My interest in these fabrications follows a body of scholarship in the history of education on the connection between the discursive environment of the child, schooling, and the constitution of social and political life The purpose of my analysis is to offer the music curriculum as an example of how lines of inclusion and exclusion are drawn.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela) Universidad de Granada
Series/Report no.: rev113ART3.;113
Keywords: Enseñanza musical
Formación del ciudadano
Conocimiento escolar
Music instruction
Citizen formation
School knowledge
URI: http://hdl.handle.net/10481/17455
ISSN: 1138-414X (edición papel)
1989-639X (edición electrónica)
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 11,3 (2007)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev113ART3.pdf100.68 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada