Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 11,3 (2007) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/17453

Title: La historia del currículum: La educación en los Estados Unidos a principios del siglo XX, como tesis cultural acerca de lo que el niño es y debe ser
Other Titles: Curriculum history: Early 20 th century american schooling as cultural theses about who the child is and should be
Authors: Popkewitz, Thomas S.
Issue Date: 9-Sep-2011
Abstract: Este ensayo considera la educación como una planificación para el cambio de las condiciones de las personas que cambian a las personas. La producción de la escolarización y sus ciencias no se desarrollaron a partir de un proceso evolutivo. Se acoplaron a través de un flujo discontinuo de hechos, ideas, instituciones y narrativas. Además y para jugar con la tendencia de la globalización, la educación y sus ciencias se vieron representadas en un campo de practicas que atravesaron y se diferenciaron por toda Europa y Norteamérica a principios del siglo XX. Las tesis culturales en pedagogía representan los valores y las normas sobre la esperanza para el futuro de la nación a partir de la educación del niño; y con esta esperanza también se reconocieron y se produjeron diferencias
This essay considers schooling as planning to change the conditions of people that changed people. The production of schooling and its sciences were not produced through an evolutionary process. They were assembled through an uneven flow of events, ideas, institutions and narratives. Further and to play with a fashionable of globalization, schooling and its sciences were embodied in a field of practices that transverse and were differentiated across Europe and North America into the early 20 th century. The cultural theses in pedagogy embodied values and norms about the hope of the future of the nation through making of the child; and with that hope was the recognition and production of differences.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela) Universidad de Granada
Series/Report no.: rev113ART1.;113
Keywords: Política de conocimiento escolar
Pedagogías
Escolarización
Ciencias de la educación
Politics of school knowledge
Pedagogies
Schooling
Education sciences
URI: http://hdl.handle.net/10481/17453
ISSN: 1138-414X (edición papel)
1989-639X (edición electrónica)
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 11,3 (2007)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev113ART1.pdf92.35 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada