Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 15,2 (2011) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/17444

Title: Diseño de cuestionarios (OPPUMAUGR y OPEUMAUGR): La opinión y la percepción del profesorado y de los estudiantes sobre el uso de las metodologías activas en la universidad
Other Titles: Questionnaire design (OPPUMAUGR and OPEUMAUGR): The views and perceptions of teachers and students on the use of actives methodologies at the university
Authors: León Guerrero, Mª José
Crisol-Moya, Emilio
Issue Date: 8-Sep-2011
Abstract: El presente artículo muestra el diseño y validación de dos cuestionarios dirigidos al profesorado y a los estudiantes, cuyo objeto es conocer la opinión y la percepción sobre el uso de las metodologías activas en el ámbito universitario. La muestra que ha formado parte del estudio piloto, estuvo formada por 40 profesores pertenecientes a los Departamentos de Didáctica y Organización Escolar y Psicología Evolutiva, ambos de la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de Granada, y por 40 estudiantes pertenecientes a la Titulación de Maestro de la Especialidad de Lengua Extranjera del mismo centro y Universidad. En el artículo se muestran ambos cuestionarios así como el procedimiento seguido para su validez y fiabilidad.
This paper presents the design and validation of two questionnaires to teachers and students, aimed to know the opinion and perception on the use of active methods in the university. The sample was part of the pilot study was composed of 40 professors from the Departments. Didactics and School Organization and Psychology, both from the Faculty of Education at the University of Granada, and 40 students from the Degree of Master of Specialization in Foreign Language from the same Faculty and University. In both questionnaires are paper and the procedures followed for its validity and reliability.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela) Universidad de Granada
Series/Report no.: rev152COL6.;152
Keywords: Cuestionario
Estudiantes
Profesores
Opiniones
Percepciones
Metodologías activas
Diseño
Validación
Questionnaire
Students
Teachers
Opinions
Perceptions
Active methodologie
Design
Validation
URI: http://hdl.handle.net/10481/17444
ISSN: ISSN 1138-414X (edición papel)
ISSN 1989-639X (edición electrónica)
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 15,2 (2011)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev152COL6.pdf255.12 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada