Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 15,2 (2011) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/17443

Title: Música en el cine: Una propuesta de trabajo cooperativo en base a una red social educativa en un curso de 4º de la E.S.O
Other Titles: Film music: a proposal for a cooperative work base on a educational social network in 4th E.S.O grade class (secondary school)
Authors: Fernández Varela, Nidia
Issue Date: 8-Sep-2011
Abstract: El proyecto que se describirá a continuación se llevó a cabo con alumnos de cuarto de la E.S.O. del Colegio Ártica del PAU de Carabanchel, sito en la C.C.A.A de Madrid en el año 2010. En este artículo se expondrá el trabajo realizado sobre un tema en concreto del currículum oficial de 4º de la ESO en el aula de música que fue trabajado en grupos cooperativos utilizando una red social. Así mismo, se puntualizarán los objetivos que guiaron la acción, se hará una breve descripción de las herramientas utilizadas, se comentarán las ventajas y desventajas observadas y finalmente se ofrecerán las conclusiones pertinentes.
The project was carried out by students from the Ártica School of Carabanchel, located in the autonomous community of Madrid, Spain. In this article, it will be described the work developed about one specific topic from the official curriculum of the 4 th of ESO (secondary school) in the music classroom by students working in cooperative groups using social networks. Additionally, it will be pointed out the targets that guided the action, a brief description of the tools used and the advantages and disadvantages observed, presenting the corresponding conclusions.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela) Universidad de Granada
Series/Report no.: rev152COL4.;152
Keywords: Investigación-Acción
Innovación metodológica
Grupos cooperativos
Redes sociales
Educación musical
Profesor como investigador
Investigation-Action
Methodological innovation
Cooperative groups
Social networks
Musical education
Teacher as investigator
URI: http://hdl.handle.net/10481/17443
ISSN: ISSN 1138-414X (edición papel)
ISSN 1989-639X (edición electrónica)
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 15,2 (2011)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev152COL4.pdf203.31 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada