Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 10,2 (2006) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/17420

Title: La propuesta de Vygotsky: La psicología socio-histórica
Other Titles: The proposal of Vygotsky: the social-historical psychology
Authors: Lucci, Marcos Antonio
Issue Date: 7-Sep-2011
Abstract: Con la intención de contribuir a la fundamentación del trabajo docente, el presente estudio tiene por objetivo presentar los principales puntos de la psicología socio-histórica propuesta por Vygotsky, uno de los autores que en la actualidad constituye un punto de referencia en el embasamiento del trabajo educativo. Este objetivo se aborda en tres grandes partes. En la primera, se describe el contexto histórico en el que nace el proyecto de Vygotsky; en la segunda, se recoge la fundamentación teórica de su propuesta y en la última se trata la psicología socio-histórica.
With the intention of contributing for to base of the educational work, the present study has for objective to present the principal points of the social-historical psychology proposed by Vygotsky, one of the authors that at the present time is one of the references in the basement of the educational work. For the attendance of the proposed objective, this study is divided in three great parts. In the first, we will approach the historical context in that is born the project of Vygotsky; on second, we will discourse on the to base of the theory and in the last part we will treat of the social-historical psychology.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE Universidad de Granada
Series/Report no.: rev102COL2.;102
Keywords: Formación de profesores
Psicología de la educación
Psicología socio-histórica
Teachers' training
Educational psychology
Social-historical psychology
URI: http://hdl.handle.net/10481/17420
ISSN: ISSN 1138-414X (edición papel)
ISSN 1989-639X (edición electrónica)
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 10,2 (2006)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev102COL2.pdf68.36 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada