Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº19, enero 2013 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/17419

Title: Nuevas tareas para el profesor de español como lengua extranjera: la reflexión sobre su concepción de la enseñanza.
Other Titles: New tasks for the teacher of spanish as foreign language: a reflection on teaching beliefs.
Authors: Pizarro, Mercedes
Issue Date: Jan-2013
Abstract: Hace unos años los programas centrados en el alumno hicieron que una parte del debate en didáctica de lenguas extranjeras discurriera en torno al nuevo papel del profesor. Los cambios metodológicos introducidos han hecho su labor mucho más compleja, de manera que se ha impuesto una nueva discusión sobre cómo desarrollar la competencia docente para abordar las nuevas tareas. Este artículo pretende revisar los cambios producidos y aproximarse a las propuestas de la enseñanza reflexiva para enriquecer el conocimiento profesional mediante la toma de conciencia por parte del docente de su propia concepción de la enseñanza.
Some years ago, the student-centered programs caused part of the debate related to the teaching of foreign languages to focus on the new role of the teacher.The introduced methodological changes have made the work of the teacher much more complex and resulted to a discussion on how to develop the teacher competences in order to allow tackling the new tasks. This paper aims to review some of the changes and to discuss the reflective teaching and enrich professional knowledge by making teachers aware of the learning-teaching process conception
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Papel del profesor
Creencias del profesor
Enseñanza reflexiva
Competencia docente
Role of the teacher
Teacher beliefs
Reflective teaching
Teacher competence
URI: http://hdl.handle.net/10481/17419
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Pizarro, M. Nuevas tareas para el profesor de español como lengua extranjera: la reflexión sobre su concepción de la enseñanza. Porta Linguarum, 19: 165-178 (2013).[http://hdl.handle.net/10481/17419]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº19, enero 2013

Files in This Item:

File Description SizeFormat
11 Mercedes Pizarro.pdf996.18 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada