Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
PNA (Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática) >
Volumen 6 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/16012

Title: Mathematics, computers in mathematics, and gender: public perceptions in context
Other Titles: Matemáticas, ordenadores en matemáticas y género: percepciones públicas en contexto
Authors: Forgasz, Helen J.
Leder, Gilah C.
Issue Date: 1-Sep-2011
Abstract: In Australia, national tests of mathematics achievement continue show-ing small but consistent gender differences in favor of boys. Societal views and pressures are among the factors invoked to explain such subtle but persistent differences. In this paper we focus directly on the beliefs of the general public about students’ learning of mathematics and the role played by computers, and then we compare the findings with data previously gathered from students. Although many considered it inappropriate to differentiate between boys and girls, gender based stereotyping was still evident.
En Australia, los test nacionales del logro matemático continúan mos-trando pequeñas pero consistentes diferencias de género en favor de los chicos. Las presiones y visiones sociales están entre los factores invocados para explicar tales diferencias sutiles pero persistentes. En este trabajo nos centramos directamente en las creencias del público en general acerca del aprendizaje matemático de los estudiantes y del papel desempeñado por los ordenadores, y después comparamos las conclusiones con datos previamente obtenidos de los estudiantes. Aunque muchos consideran inapropiado diferenciar entre niños y niñas, todavía son evidentes estereotipos basados en el género.
Publisher: Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico, (FQM-193)
Series/Report no.: PNA 6;1
Keywords: Beliefs
Computer in mathematics
Gender
Test of mathematics achievement
Creencias
Género
Ordenadores en matemáticas
Test de rendimiento matemático
URI: http://hdl.handle.net/10481/16012
ISSN: 1887-3987
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Forgasz, H. J., & Heder, G. C. (2011). Mathematics, computers in mathematics, and gender: public perceptions in context. PNA, 6(1), 29-39.
Appears in Collections:Volumen 6

Files in This Item:

File Description SizeFormat
PNA 6(1) 3.pdf659.44 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada