Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
PNA (Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática) >
Volumen 6 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/16011

Title: Refutations and the logic of practice
Other Titles: Refutaciones y la Lógica de la Práctica
Authors: Reid, David
Knipping, Christine
Crosby, Matthew
Issue Date: 1-Sep-2011
Abstract: When arguments are refuted in mathematics classrooms, the ways in which they are refuted can reveal something about the logic of practice evolving in the classroom, as well as about the epistemology that guides the teachers’ teaching. We provide four examples that illustrate refutations related to the logic of practice, in which sufficiency and relevance are grounds for refutation, as opposed to falsehood.
Cuando se refutan argumentos en el aula, las maneras en que se refutan pueden revelar algo acerca del desarrollo de la lógica de la práctica en el aula, así como de la epistemología que guía la enseñanza. Presentamos cuatro ejemplos que ilustran refutaciones relacionadas con la lógica de la práctica, en los que la suficiencia y pertinencia, y no la falsedad, son los motivos de refutación.
Publisher: Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico, (FQM-193)
Series/Report no.: PNA 6;1
Keywords: Epistemology
Logic of practice
Proofs
Refutation
Relevance
Sufficiency
Teaching
Enseñanza
Epistemología
Lógica de la práctica
Pertinencia
Pruebas
Refutación
Suficiencia
URI: http://hdl.handle.net/10481/16011
ISSN: 1887-3987
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Reid, D., Knipping, C., & Crosby, M. (2011). Refutations and the logic of practice. PNA, 6(1), 1-10
Appears in Collections:Volumen 6

Files in This Item:

File Description SizeFormat
PNA 6(1) 1.pdf225.74 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada