Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 15,1 (2011) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/15327

Title: INCOTIC. Una herramienta para la @utoevaluación diagnóstica de la competencia digital en la universidad
Other Titles: INCOTIC. A diagnostic self-assessment tool for digital competences at the university studies
Authors: Gisbert Cervera, Mercè
Espuny Vidal, Cinta
González Martínez, Juan
Issue Date: 19-May-2011
Abstract: La incorporación de la competencia digital a los planes de estudio universitarios supone un reto que, en la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona, se ha traducido en la inclusión de dos competencias transversales en todos los grados de la universidad. Estas dos competencias forman parte del Currículum Nuclear. INCOTIC-grado es una herramienta diseñada para realizar una evaluación autodiagnóstica de la competencia digital de los estudiantes de primer curso de grado para poder ajustar la planificación de la docencia de esta competencia cuando se necesario. El objetivo de este artículo es presentar el proceso de diseño, validación y fiabilización de esta herramienta así como los primeros datos extraídos de su aplicación a un grupo piloto.
At the Rovira i Virgili University (Tarragona, Spain), the challenge of introducing the teaching of digital competence in our curricula has resulted in the inclusion of two generic skills in all college degrees. In this context, INCOTIC-Grado is a tool designed to perform a self-diagnostic digital competence assessment for new University students in order to adjust the planning of the teaching of this competence when necessary. The aim of this paper is to present the design, validation and reliability process for this tool and the first data from its application to a pilot group.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela) Universidad de Granada
Series/Report no.: rev151ART5;151
Keywords: Autoevaluación inicial
Competencia digital
EEES
Currículum nuclear
First selfassesment
Digital competence
EHEA
Core curriculum
URI: http://hdl.handle.net/10481/15327
ISSN: 1989-639X
1138-414X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 15,1 (2011)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev151ART5.pdf279.77 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada