Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
PNA (Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática) >
Volumen 5 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/15313

Title: Implicación afectiva y evolución de estrategias de resolución de problemas de conteo en la transición desde primaria a secundaria
Other Titles: Affective involvement and evolution of solving strategies on counting problems in the transition from primary to secondary education
Authors: Fernández, Sainza
Figueiras, Lourdes
Issue Date: 11-May-2011
Abstract: En este artículo se analizan comparativamente las estrategias empleadas por alumnos de sexto de primaria y de primero de bachillerato en la resolución de un mismo problema de combinatoria. Se compara también en ambos niveles la evolución de su grado de implicación afectiva en relación con la dificultad y el tipo de tarea propuesta. Las conclusiones apuntan a una mayor libertad al proponer estrategias de solución en los alumnos de primaria que en los de Bachillerato y una variabilidad extrema de la implicación afectiva de los estudiantes de primaria que no se da en los estudiantes de bachillerato.
This article discusses the strategies used by 6th and 7th grade students in solving the same combinatorics problem. Also, it shows a comparison between both levels in terms of the evolution of students’ degree of involvement during the process of solving the problem, relating this evolution to the type of task and its difficulty. The conclusions point to a greater freedom in the resolution strategies within the primary group as well as extreme and highly variable emotions in the primary students who are not found in the older ones.
Series/Report no.: PNA 5;4
Keywords: Estrategias
Implicación afectiva
Problemas de conteo
Transición de etapas
Affective involvement
Counting problems
Phases transition
Strategies
URI: http://hdl.handle.net/10481/15313
ISSN: 1887-3987
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Volumen 5

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Fernandez2011Implicacion.pdf306.01 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada