Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
PNA (Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática) >
Volumen 5 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/15312

Title: A review of research trends in mathematics teacher education
Other Titles: Una revisión de las tendencias de investigación en la formación de profesores de matemáticas
Authors: Sánchez, Mario
Issue Date: 11-May-2011
Abstract: This article presents a literature review in the field of mathematics teacher education research. The review focuses on identifying the main research trends in this field, that is, the main research topics that the mathematics teacher educators’ community is currently addressing, and the main theoretical concepts used to study these topics. One of the contributions of the review is that it identifies new research trends that have not been previously reported. Some of these trends are online mathematics teacher education, and the design and role of tasks in mathematics teacher education.
Este artículo presenta una revisión de la literatura en el campo de la investigación en formación de profesores de matemáticas. La revisión se centra en identificar las principales tendencias de investigación en este campo, es decir, los principales temas de investigación que la comunidad de formadores de profesores está abordando actualmente, así como los principales conceptos teóricos usados para estudiar esos temas. Una de las contribuciones de esta revisión es que se identifican tendencias de investigación que no han sido reportadas previamente. Algunas de estas tendencias son la formación online de profesores de matemáticas y el diseño y rol de las tareas en la formación de profesores de matemáticas.
Series/Report no.: PNA 5;4
Keywords: Literature review
Mathematics teacher education research
Research trends
Investigación en formación de profesores de matemáticas
Tendencias de investigación
Revisión bibliográfica
URI: http://hdl.handle.net/10481/15312
ISSN: 1887-3987
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Volumen 5

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Sanchez2011AReview.pdf217.9 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada