Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 10,1 (2006) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/15252

Title: Investigar en orientación: Análisis y construcción colaborativa de materiales de apoyo a la función tutorial como vía de mejora educativa
Other Titles: Researcher in counselling: analysis and collaborative construction of materials of support to the tutorial function like instrument of educational improvement
Authors: Ruz Martín, Inmaculada
Issue Date: 27-Apr-2011
Abstract: El presente trabajo es síntesis de una investigación de tesis doctoral. Es una investigación cualitativa de diseño, elaboración y evaluación de materiales de apoyo a la función tutorial del profesorado de Educación Secundaria. Se circunscribe a su ámbito de acción: un IES. Describe el objeto, proceso y resultado de trabajo de innovación e investigación educativa en el seno de un Departamento de Orientación, hasta elaborar colaborativamente el programa de apoyo a la función tutorial: Cibertutor. Resalta algunas claves aprendidas en el proceso para mejorar la acción del orientador como dinamizador de innovación e investigación. Y termina describiendo un material electrónico elaborado
The present work is synthesis of an investigation of doctoral thesis. It is a qualitative research of design, elaboration and evaluation of support materials to the tutorial function in Secondary Education. It is bounded to their action environment: an IES. It describes the object, process and result of innovation work and educational research in the breast of a Department of Counselling, until collaborative elaborating the support program to the tutorial function: Cibertutor. It stands out some keys learned in the process to improve the action of the counsellor like innovation dinamicer and researcher. And it finishes describing an elaborated electronic material.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela). Universidad de Granada
Series/Report no.: rev101COL2res;101
Keywords: Orientación
Tutoría
Investigación colaborativa
Recursos didácticos
Educación secundaria
Tutorship
Counselling
Collaborative research
Didactic resources
Secondary education
URI: http://hdl.handle.net/10481/15252
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 10,1 (2006)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev101COL2res.pdf20.17 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada