Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 9,2 (2005) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/15246

Title: Un estudio comparado: Las fuentes del conocimiento didáctico del contenido en la enseñanza del inglés en secuandaria
Other Titles: A Study in Contrast: Sources of Pedagogical Content Knowledge for Secondary English
Authors: Grossman, Pamela L.
Issue Date: 27-Apr-2011
Abstract: El artículo expone los resultados de una investigación sobre la influencia de un curso específico sobre una materia en el desarrollo del conocimiento didáctico del contenido en el área de inglés, a través de la comparación entre los estudios de casos de seis profesores de inglés principiantes, sólo tres de ellos se graduaron tras seguir programas de formación del profesorado. Describe las diferencias en el conocimiento de los profesores teniendo en cuenta los objetivos de la enseñanza del inglés en Secundaria, el conocimiento curricular y el conocimiento en cuanto a la comprensión de los alumnos. Se conceptualiza el conocimiento didáctico del contenido del área de inglés y se extraen implicaciones para la mejora de la formación del profesorado.
Grossman investigated the influence of subject-specific course-work in the development of pedagogical content knowledge in English through contrasting case studies of six beginning English teachers, only three of whom graduated from teacher education. She describes the differences in the teacher’knowledge regarding the purposes for teaching secondary English, curricular knowledge, and knowledge of student understanding. The study poses a number of implications for policy, research, and practice regarding teacher education: developing body of research on the knowledge base of teaching, particularly to the conceptualization of pedagogical content knowledge; and rethinking the subject matter for a pedagogical perspective.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela). Universidad de Granada
Series/Report no.: rev92ART4;92
Keywords: Conocimiento didáctico del contenido
Formación del profesorado
Estudio de caso
Pedagogical content knowledge
Teacher education
Case studies
URI: http://hdl.handle.net/10481/15246
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 9,2 (2005)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev92ART4.pdf94.22 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada