Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 9,2 (2005) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/15245

Title: Conocimiento profesional y personal de los profesores y de los formadores de profesores
Other Titles: Professional and Personal Knowledge of Teachers and Teachers Educators
Authors: Tamir, Pinchas
Issue Date: 27-Apr-2011
Abstract: En este artículo se busca la relación entre el conocimiento profesional y el conocimiento práctico personal de los profesores. Se arguye que hay al menos dos clases de relación entre estos dos tipos de conocimiento. La primera es que el conocimiento profesional, dependiendo de las estructuras cognitivas individuales, con la interacción entre los dos, da como resultado el conocimiento personal e idiosincrásico. El segundo tipo de relación es que los atributos personales afectan a la aplicación del conocimiento profesional. Se discuten las implicaciones que la distinción entre el conocimiento personal y el profesional tiene para los formadores de los profesores y se presenta y analiza un ejemplo.
In this paper the relationship between the professional knowledge and the personal practical knowledge of teachers in pursued. It is argued that there are at least two kinds of relationship between these types of knowledge. The first is that professional knowledge depends upon individual cognitive structures with the interaction between the two resulting in personal and idiosyncratic knowledge. The second type of relationship is that personal attributes affect the application of professional knowledge. Implications for teacher educators of the distinction between personal and professional knowledge are discussed and an example is presented and analyzed.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela). Universidad de Granada
Series/Report no.: rev92ART3;92
Keywords: Conocimiento profesional
Conocimiento práctico personal
Formación del profesorado
Professional knowledge
Personal practical knowledge
Teacher education
URI: http://hdl.handle.net/10481/15245
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 9,2 (2005)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev92ART3.pdf59.36 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada