Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 8,2 (2004) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/15204

Title: Políticas que apoyan el desarrollo profesional en una época de reforma
Other Titles: Policies that support professional development in an era of reform.
Authors: Darling-Hammond, Linda
McLaughlin, Milbrey W.
Authors: Bolívar Botía, Antonio
Issue Date: 15-Apr-2011
Abstract: Comprender las condiciones mediante las que los profesores adquieren y usan los nuevos conocimientos y destrezas es dependiente de nuestra comprensión de los modelos efectivos de desarrollo profesional. Es este artículo las autoras examinan algunos de los principales diseños que orientan la toma de decisiones de políticos y reformadores en promover un desarrollo profesional centrado en la escuela y en el aprendizaje, lo que supone profesores como participantes activos y reflexivos en el proceso de cambio. Entre otros, analizan: el papel de los profesores como aprendices y como profesores, nuevos diseños para el desarrollo profesional, cultura escolar y indagación crítica, elementos de un marco curricular efectivo, lecciones aprendidas para la política educativa relativas al desarrollo profesional de los profesores.
Understanding the conditions through which teachers’ acquisition and use of new knowledge and skills are enhanced informs our understanding of effective models of professional development. In this article the authors examine some design principles to guide policy-makers and school reformers who seek to promote learner-centred professional development which involves teachers as active and reflective participants in the change process. They aimed to explore: the role of teachers as learners and teachers, new designs for professional development; school culture and how it relates to critical enquiry; elements of effective curriculum frameworks; messages emerging for policy-makers and administrators concerned with professional development for teachers
Series/Report no.: rev82COL1;82
Keywords: Desarrollo profesional del profesorado
Nuevos diseños de desarrollo
Políticas para cambiar el currículum
Lecciones aprendidas sobre desarrollo
Teachers’ professional development
Reforming curriculum policy
New designs
Support for policy-makers
URI: http://hdl.handle.net/10481/15204
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 8,2 (2004)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev82COL1.pdf67.33 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada