Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 12,3 (2008) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/15187

Title: Desarrollo de un programa por competencias: De la intención a su implementación
Other Titles: Développer un programme par compétences: de l'intention à la mise en oeuvre
Authors: Tardif, Jacques
Issue Date: 13-Apr-2011
Abstract: Este artículo trata de determinar y caracterizar las diversas etapas que un equipo de formadores debe llevar a cabo para elaborar un programa basado en el desarrollo de competencias, de asegurar el máximo de coherencia en el conjunto de las decisiones y de ofrecer a los y las estudiantes todo el soporte necesario para alcanzar las finalidades de la formación. Se parte de una definición del concepto de competencia para pasar a describir las etapas que van de una buena idea o intención a su implementación o puesta en funcionamiento de un programa por competencias.
This article tries to determine and characterize the diverse phases that a team of teachers should carry out to devise a program based on the development of competences, of assuring the coherence maximum in the set of the decisions and of offering to and the students the whole necessary support to reach the purposes of the formation. It breaks of a definition of the concept of competition to happen to describe the stages that go of a good idea or intention to its implementation or put in operation of a program by competences.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela) Universidad de Granada
Series/Report no.: rev123ART2;123
Keywords: Competencias
Programas formativos
Etapas de desarrollo
Diseño
Implementación
Competences
Formative programs
Phases of development
Design
Implementation
URI: http://hdl.handle.net/10481/15187
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 12,3 (2008)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev123ART2.pdf97 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada