Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 7,1-2 (2003) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/15167

Title: Educar en la publicidad: para aprender sintiendo
Other Titles: Education in publicity: learning by feeling
Authors: Amar Rodríguez, Víctor
Issue Date: 8-Apr-2011
Abstract: La publicidad no sólo vende bienes y servicios, es un discurso social que modela la visión de la cotidianeidad. Este artículo pretende poner en contacto los discursos pedagógicos y el publicitario en la escuela, los niños/as y el conocimiento. Luego, conocer el discurso de la publicidad debe ser una labor prioritaria de la escuela. Nosotros hemos de conocer sus técnicas y métodos de persuasión y desarrollar la capacidad crítica en los estudiantes frente a uno de los más poderosos instrumentos de la sociedad de consumo y de los medios de comunicación de masas.
Advertising does not only sell goods or services, is a social discourses that shape the vision of today’s world. This article is a contacts between pedagogical and publicity discourses on school, children and knowledge. Then, learning advertising must be a priority task for school. We have know its techniques and methods of persuasion and developing student critical ability against one of the most powerful instruments of consumer society and mass–media.
Series/Report no.: rev71COL3;71
Keywords: Tecnologías de la información y la comunicación
Publicidad
Integración curricular
Educar para la publicidad
The information and communication technologies
Publicity
Curricular integration
Education for publicity
URI: http://hdl.handle.net/10481/15167
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 7,1-2 (2003)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev71COL3.pdf42.24 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada