Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 7,1-2 (2003) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/15166

Title: Educar para la comunicación
Other Titles: Educate for communication
Authors: Rus Martínez, Antonio J.
Issue Date: 8-Apr-2011
Abstract: Los medios de comunicación audiovisual influyen poderosamente en los escolares que viven inmersos en ellos. En cambio, el profesorado, como generación, ha sido afectado por una cultura esencialmente logocéntrica; más en concreto, en la oralidad y en la letra impresa. El trabajo que presento relaciona la televisión, o medios de comunicación en general, y la educación; y señala líneas de fuerza que debieran regir las vidas en las aulas y en las propias familias.
Audiovisual resources exert a great influence on school children, who, on the other hand, live immersed in a audiovisual world. In contrast, teachers tend to reproduce, in class, a “logocentric” culture based fundamentally on oral and verbal information or on the printed word. The paper that I present here relates TV and the audiovisual resources in general with education and traces itineraries that should be taken into account in the classroom and in the family atmosphere.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela). Universidad de Granada
Series/Report no.: rev71COL5;71
Keywords: Tecnologías de la información y la comunicación
Integración curricular
Educación y mas-media
Familia y educación
Familia y mas-media
Information and communication technologies
Curricular integration
Education and mass-media
Family and education
Family and mass-media
URI: http://hdl.handle.net/10481/15166
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 7,1-2 (2003)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev71COL5.pdf27.66 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada