Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 7,1-2 (2003) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/15162

Title: El asesoramiento a centros educativos, una cuestión de saber, poder e identidad
Other Titles: THE SUPPORT TO THE IMPROVEMENT OF THE SCHOOL, A QUESTION OF KNOWING, TO BE ABLE TO AND IDENTITY.
Authors: Domingo Segovia, Jesús
Issue Date: 7-Apr-2011
Abstract: El asesoramiento se encuentra en una encrucijada de caminos, en un territorio propicio a la controversia y al debate, por lo que es al mismo tiempo, estimulante, dinámico y con gran potencialidad de desarrollo. No valen visiones estáticas y unívocas en su definición. En su práctica profesional se dan cita una compleja serie de circunstancias que pueden aliarse en pro de la innovación y el desarrollo curricular, profesional e institucional o seguir desempeñando un rol en el sentido inverso. Estas circunstancias son constituyentes y producen identificación, dotan de conocimientos y de argumentos y tienen unos efectos en el sistema; por lo que se puede hablar del asesoramiento como una cuestión de poder, de saber y de identidad.
The assessment is in a crossroads, into a territory which invites to controversy and debate being, at the same time stimulating, dynamic and with great potential of development. Static and unique visions in its definition are worthless. It’s when it has been put into practice that becomes a meeting point of a complex serie of circumstances which can ally for innovation as well as curricular, professional and institutional development. On the other hand it can keep going carrying out a role in the apposite direction. The circumstances are constituents, bringing identification, increasing knowledge and arguments so they take effect on the system. Therefore we can talk about assessment as a question of power, knowing and identity.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela). Universidad de Granada
Series/Report no.: rev71COL1;71
Keywords: Asesoramiento educativo
Apoyo
Rol asesor
Identidad profesional
Educational advising
Support
Role consultant
Professional identity
URI: http://hdl.handle.net/10481/15162
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 7,1-2 (2003)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev71COL1.pdf39.94 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada