Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 7,1-2 (2003) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/15160

Title: “Si quiere mejorar las escuelas, preocúpese por capacitarlas". El papel del rendimiento de cuentas por estándares en la mejora
Other Titles: “IF YOU WANT TO IMPROVE THE SCHOOLS, WORRY ABOUT PREPARING THEM”. THE ROLE OF STANDARDS-BASED PERFORMANCE MEASURES IN IMPROVEMENT.
Authors: Bolívar Botía, Antonio
Issue Date: 7-Apr-2011
Abstract: El artículo se centra en las tesis mantenidas por Elmore de que una política de rendimiento de cuentas debe preocuparse, paralelamente, por incentivar y capacitar a los centros escolares para conseguirlos. De no hacerlo, queda invalidada la evaluación de los centros. Si se quiere mejorar la educación, el foco de atención debe ser invertir en el conocimiento y habilidades del profesorado, rediseñar las condiciones de trabajo y que los centros estén capacitados para conseguir unos estándares deseables en la educación de la ciudadanía.
The article focuses on the theses held by Elmore that a performance measurement policy should at the same time concern itself with motivating and preparing the schools in order to achieve the standards. If this is not done, the evaluation of the centers becomes invalid. If we want to improve education, the focus must be on investing in the knowledge and skills of the teachers, redesigning the working conditions and preparing the centers to achieve the desired standards in the education of the citizens.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela) Universidad de Granada
Series/Report no.: rev71ART4;71
Keywords: Reforma basada en estándares,
Capacitación
Incentivos
Mejora
Standards-based reforms
Preparation
Motivation
Improvement
URI: http://hdl.handle.net/10481/15160
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 7,1-2 (2003)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev71ART4.pdf54.63 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada