Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 7,1-2 (2003) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/15158

Title: Los aperos del proceso asesor
Other Titles: The tools of the process consultant
Authors: Pérez-García, Purificación
Rubio González, Mª Inmaculada
Issue Date: 7-Apr-2011
Abstract: El asesoramiento al centro educativo, como estructura de mediación y apoyo, necesita de una serie de estrategias y herramientas. El artículo, pues, repasa y sistematiza algunas de la técnicas al uso. Muestra elementos críticos que ayudan a tomar conciencia de que las estrategias pueden llegar a nublar el verdadero sentido del asesoramiento en un proceso interno de mejora. Desenmascara los usos expertos y los efectos de dejarse embaucar por la propia técnica. Y apuesta por un análisis contextualizado del potencial curricular de estas técnicas para saber seleccionarlas, utilizarlas y adaptarlas con provecho.
The advice to the school, like mediation structure and support, needs of a series of strategies and tools. The article, because, it reviews and it systematizes some from the technical ones to the use. It shows critical elements that they help to take conscience that the strategies can end up clouding the true sense of the advice in an internal process of improvement. It exposes the expert uses and the effects of being allowed to deceive for the own technique. And it bets for an contextualy analysis of the curricular potential of these techniques to know how to select them, to use them and to adapt them with profit.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela). Universidad de Granada
Series/Report no.: rev71COL2;71
Keywords: Asesoramiento educativo
Recursos
Técnicas de apoyo
Estrategias de asesoramiento
Educational advice
Resources
Support techniques
Consultation strategies
Tools of the process of support
URI: http://hdl.handle.net/10481/15158
ISSN: 1989-639X
1138-414X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 7,1-2 (2003)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev71COL2.pdf182.34 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada