Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 7,1-2 (2003) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/15142

Title: ¿Se puede mejorar la educación elevando los niveles de aprendizaje e implantando sistemas de rendición de cuentas?
Other Titles: Can education be improved by elevating the levels of learning and implanting systems for improving performance levels?
Authors: Escudero Muñoz, Juan Manuel
Issue Date: 4-Apr-2011
Abstract: Analiza y discute algunas de las tesis principales planteadas por el texto de Elmore. En primer lugar, las trampas y posibilidades que encierran las reformas basadas en estándares, así como la debilidad en que se encuentran para responder las instituciones escolares. Compartiendo algunas de las tesis mantenidas por Elmore, el autor alerta sobre los mensajes e interrogantes que se plantean desde nuestro propio contexto
This article analyzes and discusses come of the main theses proposed by the Elmore text. In the first place, the drawbacks and possibilities of the standards-based reforms are discussed, as well as the weak state of the educational institutions for responding to them. Sharing some of the theses held by Elmore, the author draws attention to the messages and questions proposed from our own context.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela) Universidad de Granada
Series/Report no.: rev71ART2res;71
Keywords: Rendimiento de cuentas
Educación para todos
Reformas escolares
Estándares
Mejora
Performance measures
Education for all
School reforms
Standards and improvement
URI: http://hdl.handle.net/10481/15142
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 7,1-2 (2003)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev71ART2.pdf34.01 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada