Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 6,1-2 (2002) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/14997

Title: Programa de acompañamiento y enriquecimiento personal.
Authors: Andrés Zabaleta, Pablo de
Marina Renes, Mª Carmen
Fernández Hawrylak, María
Issue Date: 16-Mar-2011
Abstract: En nuestro artículo, presentamos la experiencia que se está realizando en el Colegio Círculo Católico de la ciudad de Burgos, con un grupo de alumnos de secundaria, sus profesores y familias. Se trata de unas reuniones en las que se pretende complementar la labor desarrollada en las clases, de cara a favorecer la formación integral del alumno. Por un lado se reúnen los profesores con los diferentes grupos de alumnos y por otro los padres y profesores. Los temas son consensuados previamente entre todas las partes. Tienen una parte teórica y otra práctica. La idea es que a medida que vayan desarrollando los temas, aprendan a enfrentarse a diferentes situaciones y dificultades. No se trata de dirigir las vidas de nuestros alumnos por los caminos más sencillos, sino de estar preparados para cualquier tipo de sendero. Es necesario que prueben sus verdaderas capacidades, evitando el sufrimiento ante las dificultades, que sin duda, se les han de plantear en la vida. Pretendemos que cada tema sea como una pequeña victoria, un pequeño descubrimiento, que permita tanto a padres, como profesores y alumnos, afrontar mejor sus futuros senderos y encrucijadas.
In our article, we present the experience that is being carrying out in Círculo Católico School, in the city of Burgos, with a group of high school students, their teachers and their families. The project consists of some meetings whose aim is to complement the work developed in the classrooms, in order to foster the whole education and training of the students. On the one hand, the teachers and the different groups of students get together, and on the other hand the students’ parents and teachers get together, too. The formative subjects or topics are carried by general consent beforehand among the different parts. The themes have a theoretical and a practical part. The idea is that as they are. We don’t want to lead our students’ lives along the easiest ways, but we want them to be ready to face any paths. It is necessary for them to prove their real capacities, avoiding suffering before any difficulties, which without any doubt, that will come up in their lives. We hope that each issue or topic will be as a small victory, a tiny discovery, which allows parents, teachers and students, to face their future ways and crossroads much better and easier.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela) Universidad de Granada
Series/Report no.: rev61COL11;61
URI: http://hdl.handle.net/10481/14997
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 6,1-2 (2002)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev61COL11.pdf27.67 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada