Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº18, junio 2012 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/14964

Title: Systematic introduction of vocabulary and its effect on acquisition: primary education students of english as a foreign language.
Other Titles: La introducción sistemática del vocabulario y su efecto en la adquisición: estudiantes de educación primaria de inglés como lengua extranjera.
Authors: Alcaraz Mármol, Gema
Issue Date: Jun-2012
Abstract: The aim of the present study is to find out whether there exists a relation between word distribution and receptive and productive acquisition. A group of 20 students of EFL took two vocabulary tests based on L1-L2 and L2-L1 translation. The test items were target words from the students’ coursebook. These words had been previously attributed an index of dispersion (Gries 2008). Results show that those words which were more regularly distributed had a higher level of acquisition. In the light of these results, a regular and systematic introduction is recommended for vocabulary acquisition within the context of Foreign Language Learning.
El presente estudio tiene como objetivo averiguar si existe una relación entre la distribución de una palabra en un texto y su adquisición receptiva y productiva. Un total de 20 estudiantes de inglés como LE realizaron dos tests de vocabulario consistentes en traducción inversa y directa de palabras clave del libro de texto que seguían. Previamente, a cada una de las palabras se les había calculado un índice de dispersión (Gries 2008). Los resultados muestran que aquellas palabras cuya distribución era más regular presentaban un grado de adquisición mayor. Por tanto, se recomienda una introducción sistemática del vocabulario para su aprendizaje dentro de un contexto de lengua extranjera.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Foreign language
Regular distribution
Language teaching
Vocabulary acquisition
Distribución regular
Enseñanza de lenguas
Lengua extranjera
Adquisición léxica
URI: http://hdl.handle.net/10481/14964
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Alcaraz Mármol, G. Systematic introduction of vocabulary and its effect on acquisition: primary education students of english as a foreign language. Porta Linguarum, 18: 149-159 (2012).[http://hdl.handle.net/10481/14964]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº18, junio 2012

Files in This Item:

File Description SizeFormat
9 Gema Alcaraz.pdf703.8 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada