Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
PNA (Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática) >
Volumen 5 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/14594

Title: Diseño y aplicación de instrumentos de análisis y valoración de textos escolares de matemáticas
Other Titles: Design and implementation of instruments for analyzing and assessing mathematics school textbooks
Authors: Monterrubio, María Consuelo
Ortega, Tomás
Issue Date: 1-Mar-2011
Abstract: Se presenta el proceso que ha permitido elaborar distintos modelos de análisis y valoración de textos escolares de matemáticas y, también, ejemplos de su puesta en práctica. Se trata de facilitar al profesorado de educación secundaria la tarea de elegir un libro de texto adecuado al contexto en el que se desarrolla la práctica educativa. Los instrumentos de valoración construidos también pueden constituir herramientas importantes en la elaboración de materiales curriculares por parte del profesorado, e indicadores de calidad profesional.
We present the process that allowed us to elaborate different analysis and evaluation models of mathematics school texts and, also, examples of their application. The aim is to facilitate to secondary education teachers the task of choosing a textbook adapted to the context in which the educational practice is developed. The constructed evaluation instruments can constitute important tools for elaborating curricular materials by teachers as well as indicators of professional quality.
Publisher: Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico, (FQM-193)
Series/Report no.: PNA;5(3)
Keywords: Aplicación
Instrumento de evaluación
Matemáticas-Textos escolares
Application
Evaluation instrument
Mathematics school textbooks
URI: http://hdl.handle.net/10481/14594
ISSN: 1887-3987
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Monterrubio, M. C. y Ortega, T. (2011). Diseño y aplicación de instrumentos de análisis y valoración de textos escolares de matemáticas. PNA, 5(3), 105-127.
Appears in Collections:Volumen 5

Files in This Item:

File Description SizeFormat
PNA 5(3) 3.pdf1.96 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada