Mostrando ítems 1-20 de 268

      Financiación
      L Iskakova and A Zubarev are grateful for the financial support of the Russian Fund for Basic Research, 16-58- 12003; the Program of Russian Federation Ministry of Science and Education, project 3.1438.2017/4.6. M Lopez-Lopez was supported by the project FIS2013- 41821-R (Plan Nacional de Investigación Científica, Desarrollo e Innovación Tecnológica, Ministerio de Economía y Competitividad, Spain, co-funded by ERDF, European Union). D Borin would like to acknowledge the support of DFG (Deutsche Forschungsgemeinschaft) under Grant Bo 3343/ 1-1. [1]
      l Proyecto Agenda 2050 PID2019-104982GB-C53 [1]
      L. Li was partly supported by NSF of China project no. 11301285. A. M. Peralta was partially supported by the Spanish Ministry of Economy and Competitiveness and European Re- gional Development Fund project no. MTM2014-58984-P and Junta de Andalucía grant FQM375. L. Wang was partly supported by NSF of China Grants No. 11371222, 11871303, and 11671133. Y.-S. Wang was partly supported by Taiwan MOST 104-2115-M-005-001-MY2. [1]
      L.C.W. gratefully acknowledges support from an NSF Graduate Research Fellowship and an Ohio State University Distinguished University Fellowship. PM is grateful for support from the NSF via award AST-0705170. U.L. acknowledges financial support from the research projects AYA2007-67625-C02-02 and AYA2011-24728 from the Spanish Ministerio de Ciencia y Educación and from the Junta de Andalucía. [1]
      L.C.W. gratefully acknowledges support from an NSF Graduate Research Fellowship. P.M. is grateful for support from the NSF via award AST-0705170. U.L. acknowledges financial support from the research project AYA2007-67625-C02-02 from the Spanish Ministerio de Ciencia y Educación and from the Junta de Andalucía. [1]
      L.J.F. is funded by a Spanish Ministry of Economy and Competitiveness grant (PSI2014-53427-P) and a Fundación Séneca grant (19267/PI/14) [1]
      L.L.D.S. is currently supported by the Ramón y Cajal fellowship program (RYC-2015-17483) [1]
      L.V.-M., G.B., U.L., D.E., S.L., S.V. and E.G. are partially supported by DGI (Spain) AYA 2002-03338 and Junta de Andalucía TIC-114 (Spain), with additional support by the Secretaría de Estado de Universidades e Investigación (GB). JWS is partially supported by MEC the spanish sabatical grant SAB2004-01-04. [1]
      L.V.-M., U.L., D.E., S.L., S.V. and E.G. are partially supported by DGI (Spain) AYA 2002-03338 and Junta de Andalucía TIC-114 (Spain). [1]
      L.V.M., U.L., S.L., J.S. and J.S.M. are partially supported by DGI Grant AYA 2005-07516-C02-01 and Junta de Andalucía (Spain). S.L. was partially supported by an Averroes fellowship contract from the Junta de Andalucía. UL is supported by a Ramon y Cajal fellowship contract and by the DGI Grant ESP2003-00915. J.S.M. is supported by a fellowship from the Secretaría de Estado de Educación y Universidades. [1]
      La Agencia Andaluza de Cooperación Internacional para el Desarrollo (AACID) [1]
      La Agencia Ejecutiva Europea de Educación y Cultura (EACEA) de la Unión Europea (UE) a través del programa Europa con los Ciudadanos. [1]
      La aplicacion de las algas procedentes de la Alhambra y el Generalife en tecnicas artisticas y de conservacion-restauracion (FICOARTE), Universidad de Granada A-HUM-279-UGR18 [1]
      La asunción de políticas globalizadas garantes de la democratización de enseñanzas materializadas en el modelo de escuela inclusiva para todos no es todavía una realidad palpable. Sus políticas formativas afanadas en tal empresa tampoco consiguen contribuir a su causa. De tal problema surge el propósito del estudio de tales políticas de formación de profesionales para el desarrollo actitudinal acorde a las premisas de aceptación de la otredad y su atención educativa correspondiente. Se sigue un diseño cuantitativo transversal no-experimental, descriptivo y relacional, valiéndose de dos cuestionarios estandarizados y validados, suministrados a 712 estudiantes universitarios, cuyos datos se sometieron a análisis porcentuales, tendencia central, dispersión, diferenciales y correlaciónales. Se infiere la adecuada actitud para tratar con personas con diversidad funcional y la necesaria dotación de estrategias para hacer efectiva la atención en el contexto académico, luego de establecer diferencias entre colectivos y escasez de consistencia individuales, lo que impide hablar de patrones consolidados. [1]
      La autora Chillón Garzón disfrutó de una licencia por estudios financiada por la Consejería de Educación de la Junta de Andalucía. [1]
      La ayuda institucional que ha contribuido a la publicación de este libro: Proyecto de Investigación "Nihilismo y metafísica" (BFF 2002-02423), Consejería de Innovación, Ciencia y Empresa de la Junta de Andalucía, y Universidad de Granada, Facultad de Filosofía y Letras, Departamento de Filosofía. [1]
      La Biblioteca BAUFERR se realizó durante el desarrollo del Proyecto de Innovación Docente (PID 13-32) financiado por el Programa de Innovación y Buenas Prácticas Docentes: Convocatoria 2013 de la Universidad de Granada. [1]
      La Caixa Foundation [1]
      La Caixa Banking Foundation (Barcelona, Spain) 100010434 LCF-BQ-ES17-11600011 [1]
      La Caixa Banking Foundation (Barcelona, Spain) Barcelona, Spain) through La Caixa Fellowship 100010434 LCF/BQ/ES17/11600011 [1]